Richtlijnen van Staedion bij coronavirus

02 april 2020

Met het oog op de gezondheid van bewoners, medewerkers en andere mensen in onze omgeving volgt ook Staedion de opdracht van RIVM en landelijke overheid.

Wat betekent dat voor u?

Ons kantoor is gesloten voor bezoekers. U kunt ons wel bereiken via telefoonnummer 088 - 24 23 000 of een e-mail sturen via het contactformulier
 

Heeft u de huur opgezegd? 

Op dit moment voeren wij geen voorinspectie uit in uw woning. Wel nemen wij telefonisch contact met u op om afspraken te maken over de oplevering van uw woning. De sleutels van uw woning kunt u inleveren tijdens de eindinspectie van de woning. Onze aannemer informeert u over de wijze waarop zij de eindinspectie uitvoeren en de sleutels in ontvangst nemen.
Heeft er geen eindinspectie plaatsgevonden, bijvoorbeeld bij studenteneenheden of parkeerplaatsen of er is een afspraak uitgevallen? Van maandag tot en met vrijdag kunt u tussen 8.00 en 10.00 uur de sleutels bij ons kantoor aan het Koningin Julianaplein 2 in Den Haag inleveren.
 

Geen advertenties op Woonnet Haaglanden en geen bezichtigingen

Wij nodigen tijdelijk geen kandidaat huurders uit voor de bezichtiging van een woning. Ook adverteren wij geen woningen op Woonnet Haaglanden en op onze website. 
 

Problemen met de huur betalen?

De coronacrisis heeft voor iedereen grote gevolgen. Veel mensen raken door de crisis (een deel van) hun inkomen kwijt. Dit kan ook gevolgen hebben voor het betalen van uw huur. Heeft u door een verandering in uw inkomsten moeite met het betalen van de huur? Neem dan altijd contact met ons op via telefoonnummer 088 – 24 23 000. Samen kijken we naar een oplossing, bijvoorbeeld een betalingsregeling.
 

Voor het melden van reparaties geldt:

 
  • Wij voeren tijdelijk alleen urgente reparaties uit. Dit zijn reparaties die uitgevoerd moeten worden, omdat veiligheid of gezondheid in gevaar komen of wanneer er grote vervolgschade kan ontstaan.
  • Wij voeren ook urgente reparaties uit, als er iets kapot is waardoor u bijvoorbeeld niet meer kunt koken, douchen of het toilet gebruiken. Dus als het echt gaat om dagelijkse levensbehoeften.
  • Reparaties buiten de woning voeren wij ook uit.
  • Reparatieverzoeken die geen spoed hebben, kunnen wij tijdelijk niet aannemen. Wij vragen hiervoor uw begrip.
  • Voor urgente reparaties en reparaties buiten de woning belt u met 088 – 24 23 000 (optie 4). De Intake beoordeelt of uw verzoek urgent is.