Vacature

Medewerker Klantenservice

Collega Chantal bij Het Rode Dorp
Locatie
Den Haag
Afdeling
Klantenservice
Ervaring
Mid Level
Aantal uur
24 - 32 uur

Goedemiddag, met Staedion. Waarmee kunnen we je helpen? Ah, je bent op zoek naar een nieuwe baan. Nou, dan hebben wij wat moois voor je: onze klantenservice kan je hulp goed gebruiken. Belangrijk werk, want je bent de stem (telefoon), het gezicht (receptie) én de pen (mail) van onze woningcorporatie. Klinkt goed? Lees dan gerust verder. En een fijne dag nog!

Na een inwerkperiode op maat ziet het er voor jou als volgt uit:

Een typische werkdag

Je staat in de ochtend ingeroosterd voor de telefoondienst. Het is eén minuut voor half negen, headset op, daar gaan we. Een bewoner met een overlastmelding. Hij heeft de hele nacht wakker gelegen omdat de buren harde muziek bleven draaien – en het was niet de eerste keer. Hij klinkt behoorlijk geïrriteerd. Heel vervelend natuurlijk, je leeft mee en merkt dat dit hem al redelijk kalmeert. Je luistert goed naar z’n verhaal. Wat kun je doen om te helpen? Je verbindt ‘m door met de complexbeheerder, die kent het pand en de bewoners goed. Je maakt een notitie van wat er is besproken.

Een klantvraag over een betaalachterstand, deze mevrouw gaat het niet redden om de huur te betalen en vraagt of het in delen mag. Je stelt voor om een betalingsregeling te treffen. Daar is ze je erg dankbaar voor, jullie maken het meteen in orde. De volgende beller is uitgenodigd voor een bezichtiging en heeft een verhuurdersverklaring nodig. Je vraagt alle gegevens op en maakt in het systeem een taak aan voor je collega’s. Zij pakken het straks op.

Na de lunch sta je ingeroosterd op de maildienst. Een vraag van een student: wanneer hij aan de beurt is voor een studentenwoning. Hij heeft een online zoekprofiel bij Staedion aangemaakt, maar krijgt niets aangeboden. Je stuurt terug dat het vaak niet zo snel gaat, zodra er iets beschikbaar komt, krijgt hij vanzelf een melding. Je persoonlijke advies? Schrijf je ook in bij andere woningcorporaties en schakel eventueel een makelaar in. Je begrijpt best hoe lastig het kan zijn om op een woning te moeten wachten.

We houden als team het telefoonverkeer constant in de gaten, en vanuit je ooghoek zie je het aantal wachtende bellers steeds verder omhoogklimmen. Op verzoek van de floorwalker spring je even bij. Zeg het maar, waarmee kan ik u helpen? Je switcht soepel tussen beide kanalen, monitort ook nog wat reacties op Facebook en haalt tussendoor te drinken voor je hele blok. Tegen vijven is het meeste mailverkeer weggewerkt en de wachtrij flink geslonken. Je wenst je collega’s een fijne avond en sluit je laptop. Tot morgen!

Jouw inzet maakt de stad

Als medewerker klantenservice bouw je mee aan het welzijn van Den Haag. Jouw inspanningen zorgen ervoor dat onze bewoners wonen in een schoon, heel en veilig huis. En dat woningzoekenden zo goed en snel mogelijk worden geholpen. Verder beslis je o.a. ook over:

  • Sociale situaties. Je kunt goed inschatten waar mensen zich prettig bij voelen.
  • Doorschakelingen. Wie is de juiste specialist om dit probleem op te lossen?

Dit heb je nodig

  • Drie jaar ervaring in een vergelijkbare (dienstverlenende) functie en een mbo(+) werk en denk niveau.
  • Voelsprieten. Van superzakelijk tot enorm meelevend: elk gesprek vraagt om een andere aanpak.
  • Doorzettingsvermogen. Op sommige dagen blijft de telefoon gaan, dit motiveert je juist – snel en goed onze bewoners helpen drijft je.
  • Flexibiliteit. Je past je snel aan in veranderende omstandigheden of opdrachten om het gewenste doel te bereiken.
  • Sterke communicatieve vaardigheden. Je hebt nauw contact met mensen van verschillende achtergronden en leeftijden. Je weet een gesprek in goede banen te leiden.
  • Continu verbeteren. Je hebt een drive om het elke dag een stapje beter te doen.
  • Interesse in de woningwereld. Dit kan je ook onderbouwen.
  • Technische souplesse. Je bent geen robot, maar weet wel goed met systemen om te gaan.

Dit krijg je ervoor terug

  • Een brutosalaris tussen de € 2.691,- € 3.202,- op basis van een 36-urige werkweek.
  • Jij bent 24 tot 32 uur per week beschikbaar.
  • Een dynamische omgeving waar we continu verbeteren.
  • Een werkplek in hartje Den Haag, tegenover het Centraal Station. Als je met het ov reist, vergoeden wij de kosten volledig. Fiets je liever? Dan belonen we je gefietste kilometers. Wij zijn groot voorstander van duurzame activiteiten.

Over Staedion: Samen thuis

Met ons maatschappelijk hart zetten wij ons in voor een betaalbaar en veilig thuis voor onze huurders. Want wonen gaat over mensen. Wij verhuren 44.000 woningen, winkels, bedrijfsruimten en parkeerplaatsen in de regio Haaglanden. Samen met onze huurders en partners maken wij ons sterk voor een prettige woonomgeving. Wij werken continu aan verduurzaming en bouwen de komende jaren maar liefst 7.500 nieuwe woningen. Samen thuis, voor nu en later.

Interesse om mee te bouwen aan Staedion?

Neem dan contact op met Jennifer Vink via tel. 06 - 83 48 87 67 of jennifer.vink@staedion.nl. Direct solliciteren kan ook, via de knop hieronder.

Jennifer Vink Recruiter Staedion

Vragen? Neem contact op!

Heb je vragen of opmerkingen over een vacature? Neem gerust contact op met onze recruiter Jennifer Vink.

06 - 83 48 87 67

recruitment@staedion.nl

Zijn onze kernwaarden ook de jouwe?

Verbinden

Samen bereik je meer dan alleen. We benutten elkaars talenten en kennis, weten wat er speelt en begrijpen elkaar. We zoeken elkaar op, geven waardering en feedback en doen het samen. We zoeken de verbinding op met ons team, andere teams en verschillende afdelingen. Daarbij kijken we ook naar buiten. We zoeken de verbinding op en zijn bereikbaar voor elkaar, onze huurders en samenwerkingspartners om met elkaar onze krachten te bundelen.

Doen

We zijn bezig met innovatie en vernieuwing en maken het waar. We doen en maken keuzes. We realiseren waar we aan begonnen zijn, geven niet op en zijn gedreven om meer te ondernemen en constant te verbeteren. We zijn creatief, durven te experimenteren en fouten te maken. We hebben de juiste focus in wat we willen realiseren en houden het einddoel voor ogen.

Sociaal-maatschappelijk

Iedereen bij Staedion heeft een sociaal-maatschappelijk hart en wil bijdragen aan het geluk en de gezondheid van onze huurders door een veilig en betaalbaar thuis. We werken samen aan het verbeteren van leefbaarheid in de wijken. We bouwen samen nieuwe woningen. En werken samen aan duurzaamheid. We doen wat nodig is voor de maatschappelijke opgave. We werken klantgericht, kijken naar de behoeftes van huurders en bieden hulp aan huurders die soms net wat meer nodig hebben. Wonen gaat over mensen.

Dit is de sollicitatieprocedure

1:Welkom! Je sollicitatie is binnen.We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
                2: Telefonisch interview. We bellen je op om kennis te maken.
                3: Eerste gesprek. We spreken je op kantoor of via Teams.
                4: Assessment (mogelijk). We bekijken samen je expertise.
                5: Vervolggesprek. Je gaat nog eens in gesprek met anderen.
                6: Check check. We vragen je om: twee referenties, een VOG en een kopie van een geldig ID.
                7: Contractvoorstel. Je krijgt een voorstel, uiteraard nadat wij jouw wens hebben besproken.
                8: In dienst. Even digitaal tekenen én klaar. Welkom bij de club!
  • Solliciteer

    Welkom! Je sollicitatie is binnen.

    We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Telefonisch interview

    We bellen je op om kennis te maken.

  • Eerste gesprek

    We spreken je op kantoor of via Teams.

  • Assessment (mogelijk)

    We bekijken samen je expertise.

  • Vervolggesprek

    Je gaat nog eens in gesprek met anderen.

  • Check check

    We vragen je om: twee referenties, een VOG en een kopie van een geldig ID.

  • Contractvoorstel

    Je krijgt een voorstel, uiteraard nadat wij jouw wens hebben besproken.

  • In dienst

    Even digitaal tekenen én klaar. Welkom bij de club!