Wat vind je leuk aan je baan?
‘De diversiteit aan mensen in mijn wijk! Elke bewoner vraagt om een andere aanpak en daarvoor heb je flink wat mensenkennis en communicatieskills nodig. Soms bied ik een luisterend oor, zodat mensen merken dat ze op me kunnen rekenen. Het geeft me een goed gevoel om er op deze manier voor ze te zijn: af en toe ben ik net een vertrouwenspersoon.’
Nu willen we natuurlijk een voorbeeld horen
‘Een tijd geleden ging ik langs bij een bewoner die extreme geluidsoverlast had van de bovenburen. Ik wil altijd beide partijen spreken, dus ik klopte ook een verdieping hoger aan. Wat bleek: deze huurders hadden geen geld voor een ondervloer. Dan klinkt elke stap natuurlijk harder dan normaal. Eigenlijk is het de bedoeling dat ze die zelf plaatsen, maar ik heb toen geregeld dat er een ondervloer voor hen werd gelegd. Dat kon ik betalen met mijn persoonlijke budget. Inmiddels kunnen de buren weer goed met elkaar overweg.’