Nieuwe directeur Wonen & Samenleven

21 maart start Marieke Stam als nieuwe directeur Wonen Samenleven bij Staedion.

Marieke Stam werkte eerder als vestigingsdirecteur van twee penitentiaire inrichtingen. Hierna maakte zij de overstap naar gemeente Den Haag waar zij 7 jaar directeur was van het Werkgeversservicepunt en hierna van Den Haag Werkt. Daarnaast is zij bestuurslid bij Cedris, de landelijke vereniging voor een inclusieve arbeidsmarkt en is zij ook lid van de raad van toezicht van museum Rijswijk.

Directieteam compleet

Gijsbert van Herk, bestuursvoorzitter Staedion: "Met Marieke is ons ambitieus directieteam compleet. Haar ervaring gaat bij Staedion zorgen voor andere invalshoeken en versteviging in het sociale domein. Een frisse blik is wat we nodig hebben om de grote opgave waarmee we op dit moment te maken hebben op een vooruitstrevende manier aan te pakken."

Een fijn thuis als basiswaarde

Marieke Stam: "Door mijn ervaring in het gevangeniswezen en bij Den Haag Werkt weet ik hoe belangrijk het hebben van werk en een fijn thuis is. Dit zijn de basiswaarden van mensen en de infrastructuur voor een samenleving. Als het op één van deze vlakken niet lekker loopt - je hebt bijvoorbeeld schulden, geen werk of je kan geen woning vinden - dan is het vaak moeilijk om echt mee te kunnen doen aan de maatschappij. Ik zie in mijn nieuwe rol als directeur Wonen  Samenleven dan ook veel kansen om deze gebieden in het sociale domein samen te brengen. Nu vanuit een andere invalshoek en met een missie om door slim samen te werken, grotere problemen te voorkomen. Ik vind het een mooie uitdaging om aan de slag te gaan met de enorme maatschappelijke opgave die er op dit moment ligt in regio Haaglanden. Samen (letterlijk) bouwen aan de stad. Aan het woningtekort maar zeker ook aan de leefbaarheid in wijken, door zorgen voor verbinding en ontmoeting. Het echt samen doen vind ik belangrijk. Met mijn nieuwe collegas, bewoners, belangrijke stakeholders en samenwerkingspartners in zorg en welzijn."