Paul ten Kroode nieuwe voorzitter Raad van Commissarissen

Paul ten Kroode voorzitter Raad van Commissarissen

Paul ten Kroode (61) is met ingang van 9 januari 2023 officieel benoemd als nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen (RvC) van Staedion. Staedion is verheugd over de komst van Ten Kroode als voorzitter van de RvC. Gelet op zijn ruime ervaring met gebiedsontwikkeling, vastgoed, bouw, infra, energie, water en installatietechniek ziet Staedion in hem een zeer waardevolle aanvulling op de RvC.

Sinds 2021 is Ten Kroode actief als interim-manager en adviseur. Daarvoor bekleedde hij van 2008 tot 2021 diverse directiefuncties bij Sweco (voorheen Grontmij), een internationaal toonaangevend advies- en ingenieursbureau met 18.000 medewerkers. Voor deze periode vervulde Ten Kroode diverse interim managementfuncties, waaronder bij het toenmalige Nuon en Dynamicom. Daarvoor werkte hij van 1994 tot 2004 bij adviesbureau Syntens, eerst als consultant en later als vestigingsdirecteur en algemeen directeur. Paul ten Kroode is maatschappelijk betrokken via een aantal nevenfuncties (bestuur, RvC) op het vlak van duurzaamheid, circulaire economie, digitalisering en sociaal ondernemerschap.

Toezicht

Ten Kroode: “Staedion is met woningen, winkels, bedrijfsruimten en parkeerplaatsen in de regionale markt Haaglanden een grote speler en lijkt mij een prachtige organisatie met twee belangrijke doelstellingen voor de komende tijd: een significante bijdrage leveren aan de woningbouwopgave en het verbeteren van de leefbaarheid van wijken. Dit zijn grote, maatschappelijke opgaven waarin Staedion een belangrijke rol in de regio vervult. Ik hoop met mijn achtergrond en ervaring, en affiniteit met volkshuisvesting een wezenlijke bijdrage te leveren aan het behalen van de doelstellingen en ambities van Staedion. Dit doe ik graag vanuit mijn toezichthoudende rol, maar ook vanuit de werkgeversrol en adviseursfunctie voor het bestuur en directieteam. Ik kijk met veel plezier uit naar een vruchtbare samenwerking met Staedion in de komende jaren.”

Raad van Commissarissen Staedion

De RvC van Staedion bestaat hiermee uit: Paul ten Kroode, Cindy Rombouts, Boban Vukicevic, Anja van Gorsel, Marleen Hermans en Roel Steenbeek. Ten Kroode volgt Leonard Kok op, de vorige voorzitter van de RvC die actief was tot september 2022. In de tussenliggende periode van september 2022 tot januari 2023 was Steenbeek tijdelijk voorzitter van de RvC, nu weer lid van de RvC.