Staedion realiseert kleine en grote wensen

Iedereen wil een thuis, een plek waar je je fijn en prettig voelt. Dat is wat Staedion samen met bewoners mogelijk wil maken. "Wij horen graag de wensen en ideeën van onze bewoners, daarom organiseren we voor de vierde keer de prijsvraag Mijn Thuis. Onze bewoners kunnen ideeën inbrengen om hun wooncomplex of directe woonomgeving zelf nog mooier, prettiger of energiezuiniger te maken. We zijn elk jaar weer enorm verrast door het aantal inzendingen. De ideeën lopen uiteen, want iedereen geeft uiteraard een eigen invulling aan zijn of haar wensen voor een eigen thuis. Ook dit jaar roepen wij onze bewoners op om mee te doen. ", aldus Willem Krzeszewski, bestuursvoorzitter van Staedion.

Hoe werkt de prijsvraag?

Bewoners van Staedion, bewonerscommissies en bewonersorganisaties kunnen een idee indienen om hun leefomgeving aangenamer te maken. Bijvoorbeeld de aanleg van een duurzame moestuin waar buren samen tuinieren. Of een kleurrijke muurschildering om de buurt op te vrolijken. Het kunnen kleine wensen zijn, maar Staedion ondersteunt ook een aantal grotere projecten. De beste ideeën worden samen opgepakt. De bewoners voeren de plannen zelf uit met de middelen en begeleiding van Staedion. Maak kennis met de inspirerende ideeën van onze prijswinnaars van voorgaande jaren op www.staedion.nl/mijnthuis.

Meedoen kan tot en met 16 oktober

De prijsvraag staat open tot en met 16 oktober. Via staedion.nl/mijnthuis kunnen bewoners hun ideeën indienen. Na 16 oktober volgt de jurering en begin december volgt de bekendmaking van de prijswinnaars. De winnende ideeën willen we uiterlijk eind 2021 realiseren. De prijswinnaars kunnen bij het indienen van hun idee én bij de uitwerking van het idee een beroep doen op de expertise van (het netwerk van) Staedion.