Mijn Staedion

Huur betalen

Hieronder een overzicht van de veelgestelde vragen in de categorie 'Huur betalen':


  • Meer informatie over huurverlaging

    In 2021 hebben bewoners met een hoge kale huur en een laag inkomen recht op een eenmalige huurverlaging. Bewoners die hiervoor in aanmerking komen, krijgen in februari een brief van Staedion. Heeft u geen brief gekregen en heeft u na 2019 wel een inkomensdaling gehad waardoor u al minstens zes maanden een lager inkomen heeft dan de inkomensgrens? En is uw kale huur hoger dan € 633,25? Dan komt u mogelijk ook in aanmerking voor huurverlaging. 

    Check of u in aanmerking komt voor de eenmalige huurverlaging

    Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen met betrekking tot de eenmalige huurverlaging.

  • Hoe kan ik mijn huur betalen?

    U kunt de huur op verschillende manieren aan ons betalen. Belangrijk is dat de huur steeds op de eerste dag van de maand bij ons binnen is. U betaalt de huur altijd vooraf. Bijvoorbeeld: u betaalt de huur voor de maand januari in december of op 1 januari aan ons. 

    Betalen via automatische incasso
    De eenvoudigste manier om huur te betalen is via automatische incasso. U geeft ons dan toestemming om automatisch de huur van uw bankrekening af te schrijven. U kunt uit vier momenten kiezen waarop de huur wordt afgeschreven. Als de huur maar op de door u gekozen datum betaald is. Valt het standaard moment van afschrijven op een zaterdag, zondag of feestdag? Dan wordt het de eerste werkdag daarna afgeschreven.

    Betalen via automatische incasso heeft drie voordelen:

    1. U betaalt altijd op tijd.
    2. U weet van tevoren wanneer de huur wordt afgeschreven.
    3. U doet ieder jaar mee aan onze winactie!

    Automatische huurincasso regelen
    Log in op Mijn Staedion. Onder het kopje 'Mijn geldzaken' wijzigt u direct uw betaalwijze. Heeft u nog geen account? Dit regelt u ook direct in Mijn Staedion met uw klantnummer en e-mailadres. 

    Heeft u geen e-mailadres of wilt u geen account aanmaken? Een automatische incasso regelt u door dit formulier te downloaden, printen, invullen en opsturen naar Staedion, Antwoordnummer 655, 2503 WB Den Haag. Een postzegel is niet nodig. Het formulier kunt na het invullen ook scannen en opsturen via het contactformulier. Kies voor de optie 'huur betalen'. 

    Betalen via iDEAL
    Uw huur online betalen kan via de knop ‘Direct betalen’. U logt dan in op Mijn Staedion. Nog geen account? Dit regelt u ook direct in Mijn Staedion met uw klantnummer en e-mailadres. Kies de openstaande rekening(en) die u wilt betalen. U gaat automatisch door naar de website van iDEAL. Daar kiest u uw bank en de voor u bekende manier om uw betaling af te ronden. U ontvangt een bevestiging per e-mail als uw betaling door Staedion is ontvangen. Bekijk ook de video 'Huur Betalen'.

    Direct betalen

     



    Zelf overmaken
    U kunt niet contant betalen. Toch zelf uw huur aan ons overmaken? Ons rekeningnummer is NL10 INGB 0000 550 703. Houd er rekening mee dat u bij alle bedragen die u overmaakt, uw klantnummer (HRDR- of KLNT-) en adres in de omschrijving vermeldt. Uw betaling moet handmatig verwerkt worden. Het is dus niet gelijk zichtbaar in uw betaaloverzicht.

    Openstaande rekening(en) bekijken
    U kunt direct uw nog niet betaalde rekening(en) bekijken en betalen met iDeal in Mijn Staedion. Nog geen account? Dit regelt u ook direct in Mijn Staedion met uw klantnummer en e-mailadres.

    Bekijk uw openstaande rekeningen





    Neem contact op via WhatsApp
    Heeft u een vraag over uw betaling of factuur? Neem dan contact met ons op via WhatsApp: 06-180 47 437

     

  • Waar vraag ik huurtoeslag aan?

    Huurtoeslag vraagt u aan bij de Belastingdienst. Via het stappenplan van de Belastingdienst ziet u of u huurtoeslag kunt krijgen. Om huurtoeslag aan te vragen of te berekenen moet u weten hoe hoog uw kale huur is en wat u aan servicekosten betaalt. Deze informatie vindt u in Mijn Staedion.
     
    Wat is subsidiabele huur of rekenhuur?
    De subsidiabele huur is de huur waarmee de Belastingdienst uw huurslag berekent. De Belastingdienst noemt dit rekenhuur. Dit is de kale huur plus een of meer servicekosten. Zoals:

    • schoonmaakkosten (voor gemeenschappelijke ruimten)
    • energiekosten (voor gemeenschappelijke ruimten)
    • huismeesterkosten.

    Servicekosten tellen voor maximaal € 12,- per soort mee voor uw rekenhuur. U hoeft zelf geen rekening hiermee te houden. U geeft de kosten precies zo op zoals u ze aan ons betaalt. De Belastingdienst telt dan per soort maximaal € 12,- mee voor uw rekenhuur.

  • Waarom ontvang ik een digitale acceptgiro?

    U kunt de huur op verschillende manieren aan ons betalen. Belangrijk is dat de huur steeds op de afgesproken dag bij ons binnen is. U betaalt de huur altijd vooraf. Bijvoorbeeld: u betaalt de huur voor de maand januari in december of op 1 januari aan ons. De eenvoudigste manier om de huur te betalen, is via automatische incasso. Betaalt u via acceptgiro? Dan ontvangt u binnenkort een digitale acceptgiro per e-mail.

    U ontvangt een digitale acceptgiro per e-mail
    Staedion stuurt iedere maand duizenden acceptgiro’s per post naar bewoners en huurders voor de maandelijkse huurbetaling of voor andere huurgerelateerde kosten. Vanaf december 2020 gaan wij acceptgiro’s via e-mail versturen en niet meer per post. Niet alle bewoners ontvangen direct een digitale acceptgiro. De digitale acceptgiro's worden de komende maanden in verschillende stappen verstuurd. Dit kan betekenen dat uw buurman of -vrouw nog een acceptgiro per post ontvangt en u de acceptgiro per e-mail. 

    Wat betekent een digitale acceptgiro per e-mail voor mij?
    Wij sturen u een e-mail met een betaallink van DigiAccept voor de betaling van uw huur. Met twee muisklikken betaalt u het bedrag met iDEAL vanuit de beveiligde betaalomgeving van uw eigen bank.
     
    Waarom deze veranderingen?

    • Veel klanten vragen ons of we de maandelijkse acceptgiro ook per e-mail kunnen versturen.
    • Wij hebben gemerkt dat veel klanten betalen via internet bankieren en beschikken over een e-mailadres.
    • ​Banken rekenen hoge kosten voor het verzenden en verwerken van papieren acceptgiro’s. Deze kosten moeten we uiteindelijk doorberekenen aan onze bewoners. Dat doen wij liever niet en daarom bieden wij verschillende alternatieven aan voor het betalen van de huur zoals automatische incasso en de digitale acceptgiro.

    Hoe herkent u of de betaallink afkomstig is van Staedion?

    • Wij mailen de betaallinks altijd vanaf info@staedion.nl of noreply@staedion.nl.
    • Let altijd op of de inhoud van de e-mail klopt met uw situatie. Klopt het adres, het factuurbedrag en uw naam?
    • Als u op de betaallink klikt, ziet u in de URL-balk : https://betalen.staedion.nl/.
    • ​Staedion maakt gebruik van DigiAccept om de betalingen te verwerken.DigiAccept.png

    ​Twijfelt u of de e-mail afkomstig is van Staedion? Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08.30 - 17.00 uur op 088- 24 23 000 (kies 2). Wij helpen u graag.

    Wat moet u doen als u de maandelijkse acceptgiro per post wilt blijven ontvangen?
    Vanaf 1 september 2021 brengen we maandelijks 2 euro in rekening voor het toesturen van de papieren acceptgiro. Aan acceptgiro per e-mail of een automatische incasso zijn geen kosten verbonden. Wilt u toch liever een acceptgiro per e-mail ontvangen of een automatische incasso instellen? Dit kunt u regelen in Mijn Staedion - Mijn geldzaken.
     
    Betalen via automatische incasso
    De eenvoudigste manier om huur te betalen is via automatische incasso. Veel van onze bewoners en huurders hebben inmiddels het gemak hiervan ontdekt:

    • U heeft geen omkijken meer naar de maandelijkse betaling en u betaalt altijd op tijd.
    • U doet automatisch ieder jaar mee met de winactie waarbij u kans maakt op een van de 50 prijzen, waaronder een hele maand gratis huur of een halve maand gratis huur

    Bij een automatische incasso geeft u ons toestemming om automatisch de huur van uw bankrekening af te schrijven. U kunt uit vier momenten kiezen waarop de huur wordt afgeschreven. Valt het standaard moment van afschrijven op een zaterdag, zondag of feestdag? Dan wordt het de eerste werkdag daarna afgeschreven.

    Automatische incasso regelen
    Log in op Mijn Staedion. Onder het kopje 'Mijn geldzaken' wijzigt u direct uw betaalwijze. Heeft u nog geen account? Dit regelt u ook direct in Mijn Staedion met uw klantnummer en e-mailadres. 

    Wijzigt u de betaalwijze naar automatische incasso voor de 15de van de maand? Dan incasseren we de huur de eerstvolgende maand al automatisch. Geeft u de wijziging na de 15de van de maand aan ons door? U ontvangt dan nog een acceptgiro voor de nieuwe maand die u kunt betalen. Voor de huur van de maand erna betaalt u dan met automatische incasso.
     
    Zelf overmaken
    Wilt u zelf uw huur overmaken dan kan dat op ons rekeningnummer NL10 INGB 0000 550 703. Houd er rekening mee dat u bij alle bedragen die u overmaakt, uw klantnummer (HRDR- of KLNT-) en adres in de omschrijving vermeldt.

    Neem contact op via WhatsApp
    Heeft u een vraag over uw betaling of factuur? Neem dan contact met ons op via WhatsApp: 06- 180 47 437
     

  • Winactie bij betaling via automatische incasso

    De eenvoudigste manier om huur te betalen is via automatische incasso. U geeft ons dan toestemming om automatisch de huur van uw bankrekening af te schrijven. U kunt uit vier momenten kiezen waarop de huur wordt afgeschreven. Als de huur maar voor de ingang van de nieuwe maand betaald is.

    Betalen via automatische incasso heeft drie voordelen:

    1. U betaalt altijd op tijd.
    2. U weet van tevoren wanneer de huur wordt afgeschreven.
    3. U doet ieder jaar mee aan onze winactie!

    Automatische huurincasso regelen
    Log in op Mijn Staedion. Onder het kopje 'Mijn geldzaken' wijzigt u direct uw betaalwijze. Heeft u nog geen account? Dit regelt u ook direct in Mijn Staedion met uw klantnummer en e-mailadres. 

    Heeft u geen e-mailadres of wilt u geen account aanmaken? Een automatische incasso regelt u door dit formulier te downloaden, printen, invullen en opsturen naar Staedion, Postbus 40406, 2504 LK Den Haag. Het formulier kunt na het invullen ook scannen en opsturen via het contactformulier

    Winactie voor huurders van Staedion met automatische incasso
    Jaarlijks verloot Staedion 50 prijzen onder alle huurders die via automatische overschrijving de huur betalen.

    • De hoofdprijs: één maandhuur
    • De tweede prijs: halve maandhuur
    • De derde t/m 50e prijs: 50 euro

    Iedere september is er een loting. Als u zich aanmeldt voor automatische incasso, doet ook u mee aan deze winactie! Prijswinnaars van de winactie ontvangen persoonlijk bericht.

    Neem contact op via WhatsApp
    Heeft u een vraag over uw betaling of factuur? Neem dan contact met ons op via WhatsApp: 06- 180 47 437

  • Ik heb een iDEAL-link via sms of e-mail ontvangen

    U ontvangt een betaallink omdat het niet gelukt is om uw huur via automatische incasso van uw rekening af te schrijven. Of u ontvangt een digitale acceptgiro met betaallink. Zo kunt u op een makkelijke manier zorgen dat uw huur wordt betaald. 

    Hoe herken ik of dit bericht van Staedion is?

    • Wij mailen de betaallinks altijd vanaf info@staedion.nl of noreply@staedion.nl.
    • Let altijd op of de inhoud van de e-mail klopt met uw situatie. Klopt het adres, het factuurbedrag en uw naam?
    • Als u op de betaallink klikt, ziet u in de URL-balk : https://betalen.staedion.nl/.
    • Staedion maakt gebruik van DigiAccept om de betalingen te verwerken. 

    Als u het prettiger vindt, kunt u ook via Mijn Staedion een iDEAL-betaling doen. Of u maakt het bedrag zelf aan ons over.

    ​Twijfelt u of de sms of e-mail afkomstig is van Staedion? Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 8.30 - 17.00 uur op 088- 24 23 000 (kies 2). Wij helpen u graag.

    Hoe weet ik of mijn iDEAL-betaling verwerkt is?
    Log in op Mijn Staedion. Onder de knop Mijn Geldzaken ziet u alle betalingen en ontvangsten.

    Neem contact op via WhatsApp
    Heeft u een vraag over uw betaling of factuur? Neem dan contact met ons op via WhatsApp: 06- 180 47 437

  • Waar vind ik mijn huursamenstelling?

    Een huursamenstelling is een overzicht hoe uw huur is opgebouwd. Het betreft uw kale huur met de bijkomende kosten. Dit overzicht vindt u op Mijn Staedion. Het is op deze pagina ook mogelijk om de huurspecificatie van voorgaande jaren terug te zien. U kunt het overzicht vanuit hier ook printen.

  • Wat kan ik doen bij een betaalachterstand?

    Openstaande rekening(en) bekijken
    U kunt direct uw nog niet betaalde rekening(en) bekijken en betalen met iDEAL in Mijn Staedion. Nog geen account? Dit regelt u ook direct in Mijn Staedion met uw klantnummer en e-mailadres. Bekijk ook de video 'Huur Betalen'.

    Bekijk uw openstaande rekeningen

     
     



    Blijf in contact
    Af en toe kunnen er omstandigheden zijn waardoor het niet lukt om uw huur op tijd of in één keer te betalen. Laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Wij denken met u mee naar een passende oplossing. Misschien is een betalingsregeling mogelijk of helpt het om een paar dagen uitstel te krijgen. Het belangrijkste is dat u met ons in gesprek gaat om te voorkomen dat de achterstand oploopt.

    Is uw betaling niet op tijd? U ontvangt eerst een betalingsherinnering. Betaalt u na de herinnering nog steeds niet? Dan ontvangt u een aanmaning. Of u wordt gebeld door ons. Dit gaat automatisch via een computer. Wordt het bedrag van uw betaalachterstand hoger dan twee maanden huur? Dan kunnen wij een deurwaarder inschakelen en vragen wij aan de deurwaarder om het geld voor ons in ontvangst te nemen. Houdt er rekening mee dat u alle extra kosten daarvoor moet betalen.

    Is er een deurwaarder ingeschakeld?
    U bent hierover geïnformeerd per brief of e-mail. In dat bericht staan de gegevens van de deurwaarder vermeld. De deurwaarder helpt u graag met alle vragen over uw betaalachterstand.
     
    Vindt u het fijn om hulp te krijgen om uw geldzaken op orde te krijgen?
    Om jou te helpen bij je geldzaken werken we samen met Geldfit.nl. Dit is een online platform waar verschillende organisaties, bedrijven en gemeenten je gratis helpen om je geldzaken weer gezond te krijgen en te houden. Geldfit is ook beschikbaar in de gemeente Den Haag en voor bewoners van Staedion. Doe de korte test en je krijgt gelijk tips om mee aan de slag te gaan en je ziet de hulp die beschikbaar is voor je persoonlijke situatie. Geldfit is een initiatief van de Nederlandse Schuldhulproute.

    Neem contact op via WhatsApp
    Heeft u een vraag over uw betaling of factuur? Neem dan contact met ons op via WhatsApp: 06- 180 47 437

  • Wat zijn servicekosten?

    Als huurder betaalt u huur aan Staedion. Deze bestaat uit de kale huurprijs, dit noemen wij netto huur, en een voorschotbedrag voor servicekosten. Servicekosten zijn vergoedingen voor bijkomende leveringen en diensten. Bijvoorbeeld voor de elektriciteit die gebruikt wordt voor de verlichting in de algemene ruimten en de kosten voor het schoonmaken van de algemene ruimten.

    Ieder jaar ontvangt u een afrekening van de servicekosten. Daarop staan de door u betaalde voorschotten en de echte kosten. Heeft u vragen over de servicekosten? Neem contact met ons op. Bekijk ook uw huursamenstelling in Mijn Staedion.

    Neem contact op via WhatsApp
    Heeft u een vraag over uw betaling of factuur? Neem dan contact met ons op via WhatsApp: 06- 180 47 437

  • Ik krijg nog geld van Staedion

    U wordt daarover altijd geïnformeerd, per brief of e-mail. Vanaf het moment dat u bericht ontvangt, is binnen 14 dagen het geld bijgeschreven op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.

    Welk rekeningnummer van u is bij Staedion bekend?
    Via Mijn Staedion ziet u welk rekeningnummer van u bij ons bekend is. Is uw rekeningnummer gewijzigd? Dit kunt u dit direct aanpassen in Mijn Staedion. Houdt u er rekening mee dat het drie werkdagen duurt voordat uw rekeningnummer is aangepast.

    Is er een deurwaarder ingeschakeld?
    Het geld dat u van ons krijgt, wordt verrekend met uw betaalachterstand. De deurwaarder helpt u graag met alle vragen over uw betaalachterstand.

    Neem contact op via WhatsApp
    Heeft u een vraag over uw betaling of factuur? Neem dan contact met ons op via WhatsApp: 06- 180 47 437

  • Wat kan ik doen als ik teveel heb betaald?

    Er is per ongeluk dubbel betaald
    Is uw huur automatisch van uw rekening afgeschreven en heeft u zelf ook een betaling gedaan? Dan wordt het teveel betaalde bedrag niet automatisch aan u terugbetaald.
     
    De snelste manier om het te veel betaalde geld terug te krijgen is door de automatische incasso terug te boeken (storneren). Gebruikt u internetbankieren dan kunt u dit zelf regelen. Het staat dan vaak binnen een dag op uw rekening (afhankelijk van uw bank). Neem anders contact op met uw bank. Zij kunnen u verder helpen.

    Neem contact op via WhatsApp
    Heeft u een vraag over uw betaling of factuur? Neem dan contact met ons op via WhatsApp: 06- 180 47 437