“Ik ga voor blije huurders die helder zijn geïnformeerd”
Kitty kwam 25 jaar geleden bij Staedion werken. Dat ze na al die jaren nog steeds op de Klantenservice zit, zegt iets over haar én over de afdeling.
Hoe kwam je bij Staedion terecht?
“Via het uitzendbureau, op 1 oktober 2000. Die dag hebben we pas met de afdeling gevierd. Ik ben in het zonnetje gezet met cadeautjes en een etentje met het team. Er zijn een paar redenen waarom ik altijd bij de Klantenservice ben gebleven. Ten eerste dat ik de huurders graag help. In het begin telefonisch, per e-mail of aan de balie, en nu als senior indirect. En ten tweede de gezelligheid. Het is een unieke afdeling waar veel mensen starten die bij Staedion komen werken. Het is een kweekvijver waar je huurders leert kennen en ook je collega’s.”
Hoe zou je je team omschrijven?
“Hecht, en heel gemêleerd, met allerlei leeftijden en nationaliteiten. We kunnen voor alles bij elkaar terecht. Dat we elkaar ondersteunen vind ik heel waardevol. Het werk zelf moet ik leuk vinden, maar het team vind ik ook heel belangrijk.”
Wat doe je precies?
“We hebben een klantvolgsysteem dat gevuld moet zijn met de juiste informatie. Het is ook een kennisbank. Ik zorg dat die optimaal werkt, zodat collega’s dingen snel kunnen vinden en ze huurders goed kunnen informeren. Ik help niet meer direct huurders, maar mijn werk zorgt wel voor blije huurders. Want met een actuele kennisbank worden die helder geïnformeerd en hoeven ze niet op antwoord te wachten of meermaals te bellen.”
Welke uitdagingen kom je tegen in je werk?
“We hebben vaak te maken met laaggeletterden. Dan moet je dingen eenvoudig uitleggen. Daarom vind ik het zo goed dat Staedion wil communiceren in B1, begrijpelijk Nederlands. Dan snapt een huurder iets sneller en beter.”
Heb je ooit overwogen iets anders te gaan doen?
“Ik heb wel eens gekeken, maar dan dacht ik: waar gaat mijn hart sneller van kloppen? Maar mijn team is leuk en het werk is leuk. Staedion is een mooi bedrijf met een goede cao, en we hebben een actieve personeelsvereniging. Ook op andere afdelingen werken leuke collega’s. Nee, ik ben hier tevreden.”
Wat maakt je trots?
“Het team. We staan elke dag klaar voor de huurder. Ook kleine dingen kunnen me trots maken. Dat we een huurster van wie de man is overleden een kaartje sturen, of een VVV-bon als iets niet goed gelopen is. Dat we daar aandacht voor hebben, daar ben ik trots op.”
Hoe zie je de toekomst?
“AI komt eraan voor het klantvolgsysteem. Daarmee gaan we een testperiode in, en die ontwikkelingen vind ik leuk. Ook de nieuwe schrijfwijzer waarin staat hoe we bij Staedion willen schrijvenvind ik goed. Daar ga ik met energie mee aan de slag. Ik streef niet naar hogerop. Zolang er uitdagingen zijn en er een goede balans is tussen leuk werk en een gezellig team, ga ik lekker door.”
Lees meer over
Thema's binnen dit artikel: Verhalen van collega's