“Staedion stimuleert je ontwikkeling met een persoonlijk budget”
Na 15 jaar bij de Klantenservice stapte Ran in juli 2024 over naar een andere afdeling. Ze wil graag bijleren en Staedion maakt dat mogelijk. “Staedion is een topwerkgever!”
Hoe ben je bij Staedion binnengekomen?
“In september 2009 ben ik via een detacheringsbureau bij de Klantenservice gekomen. Dat beviel zo goed dat ik daar 15 jaar heb gewerkt. Ik had stagegelopen bij verschillende afdelingen, maar bij de Klantenservice vond ik de afwisseling van taken heel leuk. Dan weer receptie, dan weer telefoon, en elke vraag is anders. Daarom ben ik daar gebleven. Maar inmiddels werk ik op een andere afdeling.”
Waarom ben je verhuisd?
“Ik wilde graag meer bijleren. En doorstromen binnen Staedion is mogelijk. Bij de Klantenservice wist ik alles al, en daarom keek ik een beetje om me heen naar een andere functie die bij mij paste. Tijdens een stage bij mijn toenmalige collega administratief medewerker Fysieke leefbaarheid, die met pensioen ging, bleek dat een veelzijdige functie te zijn die helemaal bij mij past. Nu kan ik me verder ontwikkelen en nieuwe kennis opdoen. Het was wel even wennen om van 30 collega’s naar 7 te gaan, maar ik heb het erg naar mijn zin.”
Wat voor uitdagingen kom je in je werk tegen?
“Een nieuwe taak voor mij is ongedierte. Huurders maken bij mij melding als ze daar last van hebben. Het vraagt om brede kennis en je moet goed opletten. Ik geef mensen informatie en maak een bon aan voor degene die ernaartoe moet. Huurders zijn blij als we ze spreken, dan weten ze dat we ze serieus nemen.”
Wat geeft je voldoening?
“Ik ben altijd blij als mensen goed geholpen zijn. Daarom ben ik ook zo lang bij de Klantenservice gebleven. Ik vind het belangrijk dat je mensen goed helpt, zodat ze niet nog eens met dezelfde klacht komen. In mijn nieuwe functie heb ik ook klantcontact, zoals bij aanvragen voor zelf klussen. Ik neem alles door met de huurders en bekijk of het volgens de regels verloopt. Ze zijn blij dat ik met ze meedenk. En goed luisteren is belangrijk. Dat kan ik wel. In al die jaren heb ik ook niet één keer te maken gehad met agressie.”
Wat vind je fijn aan je werk?
“Dat ik ook thuis kan werken. Halverwege de middag ga ik naar huis en werk ik thuis in mijn joggingbroek verder. Dat kan bij deze functie. Ik kan ook zelf mijn werktijd indelen. Dat is heel prettig.”
Kun je ook cursussen volgen?
“Zeker, dat stimuleert Staedion met een persoonlijk budget voor je ontwikkeling. Daarvan kun je zelf cursussen kiezen. Ik heb elk jaar wel cursussen gevolgd. Het zijn niet alleen werkinhoudelijke dingen, maar ook als je niet goed in je vel zit kun je een cursus doen. Toen ik nog zoekende was, heb ik via Staedion ook een loopbaancoach ingeschakeld en een toekomstgerichte opleiding gedaan. Uiteindelijk heb ik daar weinig mee gedaan, maar Staedion maakte het wel mogelijk.”
Hoe is het contact met collega’s?
“Heel goed. We doen ook dingen naast het werk. Bij de Klantenservice hadden we onze maandelijkse sushi-avond. Ook privé spraken we weleens af. Met het nieuwe team hebben we binnenkort een barbecue bij een collega thuis. Voor de afdelingen wordt ook veel georganiseerd. Zo zijn er wijkwandelingen waarin je via spelletjes van alles leert en ook elkaar beter leert kennen.”
Wat zou je zeggen tegen iemand die overweegt te solliciteren?
“Het is een leuk bedrijf, Staedion is een topwerkgever. Ik ben er trots op dat ik bij Staedion werk. Ze zijn goed voor de medewerkers én voor de huurders. Het kantoor ligt ook lekker centraal, vlak bij Den Haag Centraal. En je kunt veel kanten op. Gewoon doen dus!”