Staedion start renovatie woonzorgcentrum Houthaghe

Foto

Gisteren was het officiële startsein van de grootscheepse renovatie in woonzorgcentrum Houthaghe. Staedion, Florence en Hemubo slaan de handen ineen om er voor te zorgen dat iedere bewoner straks in een prettige omgeving woont die voldoet aan alle moderne eisen van zorg en wonen.

Zorgpartijen en corporaties hebben elkaar nodig

Gijsbert van Herk, bestuursvoorzitter Staedion: "Meer en meer hebben zorgpartijen en corporaties elkaar nodig om te ondersteunen dat mensen zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen. Als dat echt niet meer lukt of kan dan is langdurige zorg in specifiek ingerichte woningen nodig. Dat we dit bij Houthaghe samen met Florence realiseren, is een mooi voorbeeld. Zij hebben verstand van zorg en wij van vastgoed. Dit zouden we veel meer moeten opzoeken in Den Haag."

Alleen voor bewoners met een complexe zorgvraag

Monique Govers, bestuurder van Florence: "Het oude woonzorgcentrum is gedateerd en voldoet niet meer aan de moderne eisen van zorg en wonen. Door de jaren heen hebben de bewoners behoefte gekregen aan langdurige, intensieve zorg. Het gebouw en de appartementen voldoen alleen niet aan deze intensievere vraag. Dat maakt een ingreep noodzakelijk. Samen met Florence investeert Staedion in het complex om het geschikt te maken voor bewoners die verpleeghuiszorg met behandeling nodig hebben."

Planning

Naar verwachting leveren we het project medio juni 2022 op. Hierna start fase 2 van het project. In deze fase realiseert Staedion nog 21 nieuwe zelfstandige woningen. Meer informatie over fase 2 maken we later via onze website bekend.