Mijn Staedion

Terug

Mijn verwarming doet het niet of ik heb geen warm water meer. Wat kan ik doen?

Niets is vervelender dan een verwarming die het niet meer doet of dat er misschien ook geen warm water meer uit de kraan komt.
 
Doet uw verwarming het niet en heeft u een cv-ketel met een sticker van Breman?
Belangrijk is dan om eerst te kijken of er nog voldoende water in de cv-ketel zit. Het bijvullen en ontluchten van de verwarming is eenvoudig. Bekijk het 10-stappenplan en de vul- en ontluchtinstructie van Breman.

Is het probleem hierna nog steeds niet opgelost? Neem dan contact met Breman op om het probleem te verhelpen via 0900 - 821 2174
 
Maakt u gebruik van een algemene centrale verwarming of ketel in uw woongebouw?
Neem dan direct telefonisch contact met ons op via 088 - 24 23 000. Mogelijk hebben uw buren hier ook last van. We sturen direct een monteur om het werk aan de centrale ketel uit te voeren.

Komt er geen water uit de kraan?
Heeft u geen of weinig water en hebben uw buren er ook last van? Dan wordt er in uw buurt mogelijk gewerkt aan de waterleiding en is het water afgesloten. Neem voor meer informatie contact op met uw waterbedrijf. De website waterstoring.nl informeert u over alle actuele storingen en werkzaamheden van uw waterbedrijf. Is er iets anders aan de hand? Meld dan uw reparatie via de knop ‘Online reparatie melden’ in Mijn Staedion.

Heeft u een boiler die zorgt voor warm water?
Vanaf 31 december 2021 verandert er iets in het signaal dat de boiler ontvangt. Hierdoor is het mogelijk dat u geen warm water meer heeft. Hieronder leggen wij u uit wat u moet doen om ervoor te zorgen dat u warm water blijft houden.
 
Zorg dat uw boiler het blijft doen
Uw boiler maakt gebruik van een zogenaamd Toonfrequent-signaal (TF-signaal). Dit signaal zorgt ervoor dat er geschakeld wordt tussen dag- en nachttarief. Om ervoor te zorgen dat u gebruik kunt blijven maken van warm water moet u uw boiler omzetten op het dagtarief. Netbeheerder Stedin zorgt ervoor dat uw boiler warm water krijgt. Daarom vindt u op hun website www.stedin.net/slimme-meter/uitschakelen-tf-signaal een filmpje en stappenplan waarin uitleg wordt gegeven. 
 
Volg het stappenplan
Op www.stedin.net/slimme-meter/uitschakelen-tf-signaal/in-en-uitschakelen-boiler vindt u het stappenplan. In dit stappenplan wordt uitgelegd wat u kunt doen om ervoor te zorgen dat uw boiler het blijft doen. Wij adviseren u dit stappenplan voor 20 december 2021 te doorlopen.